✅ادارات در اجرای کامل قانون جوانی جمعیت تلاش بیشتری داشته باشند 
✅ادارات در اجرای کامل قانون جوانی جمعیت تلاش بیشتری داشته باشند 
♦️معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: برخی ادارات در اجرای کامل قانون جوانی جمعیت کوتاهی می‌کنند و از این رو باید تلاش بیشتری در این زمینه انجام شود.

 

🔰به گزارش پایگاه خبری مراغه سلام 

مرتضی مینوئی در جلسه ستاد جمعیت شهرستان گفت: مسئله پیری جمعیت کشور معضلی است که به زودی آینده ملت را با مشکل روبرو خواهد کرد لیکن براساس آمارموجود، زمان چندانی برای جبران این بحران وجود داشته و مدیران اداره به این امر ‌توجه ویژه ای باید داشته باشند.

 

وی ادامه داد: جوانی و ترکیب مناسب جمعیتی عاملی اقتدارآفرین بوده و از این رو باید برنامه ریزی مناسبی برای این امر با بهره گیری از ظرفیت های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی انجام شود.

 

وی افزود: اگه مسئولان و مردم به فرزند آوری توجه نکنند، کشور پس از بیست سال به کشوری کاملا سالمند تبدیل خواهد شد و باید به جای ساخت مدارس و سالن های ورزشی به فکر ساخت خانه سالمندان باشیم.

 

وی با تاکید بر لزوم تسهیل در ازدواج جوانان اضافه کرد: فرهنگ سازی مقابله با تجملات و رسم های نوظهور در امر ازدواج جوانان و همچنین معرفی الگوهای ازدواج ساده و موفق از جمله اقداماتی است که راه را برای ازدواج جوانان تسهیل‌ می‌کند. 

 

وی افزود: برای اجرای موفق برنامه جوانی جمعیت، نیازمند برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در دستگاه های متولی امر است.

 

وی اضافه کرد: فرزندآوری و افزایش جمعیت باید خودخواسته بوده و این نیاز به داشتن فرزند بیشتر شکل احساس شده و موانع پیش روی این موضوع همچون شغل، مسکن و مشکلات معیشتی مرتفع شود

  • نویسنده : فرزاد غفاریان سالاری
  • منبع خبر : مراغه سلام