مراغه برای یک تشییع تاریخی آماده شود
مراغه برای یک تشییع تاریخی آماده شود
استاد حوزه و دانشگاه تبریز تشییع باشکوه پیکر شهدای خدمت در روز جاری را معجزه خواند و گفت: مراغه نیز جهت برگزاری یک تشییع تاریخی برای «شهید مالک رحمتی» در روز جمعه، چهارم خردادماه آماده شود.

به گزارش پایگاه خبری مراغه سلام به نقل از  ایرنا حجت‌الاسلام «مجتبی نظری» روز سه‌شنبه در آیین بزرگداشت شهدای خدمت که در مسجد شهدای مراغه برگزار شد، افزود: این شهرستان باید برای پذیرش میهمانان متعدد از جای‌جای کشورمان آمادگی داشته باشد.

 

وی همچنین از فعالان فضای مجازی استان خواست تا همدلی و همراهی مردم با شهدای خدمت را انعکاس دهند چراکه شهادت آنان و تشییع باشکوه پیکرشان در تبریز، وحدت ملی را تحکیم کرد.

 

وی با بیان اینکه شهدای خدمت رجایی‌گونه بودند، افزود: «مالک رحمتی» که افتخار مردم مراغه به شمار می‌رود، یکی از همین شهداست که جوان انقلابی دهه شصتی بود و طی مدتی کوتاه، در قلوب مردم استان جا باز کرد.

 

حجت‌الاسلام نظری افزود: در تبریز سوژه‌های مختلفی برای حاشیه‌روی وجود داشت اما «مالک» همه حاشیه‌ها را کنار گذاشت و خدمت‌رسانی را در اولویت قرار داد.

 

وی ادامه داد: «مالک» به معنای واقعی کلمه خادم بود و خدمت به مردم، بزرگترین مدال افتخارش به شمار می‌رفت؛ بر همین اساس آیین تشییع و تدفین این شخصیت بزرگ در مراغه باید باشکوه برگزار شود.

 

وی همچنین از جسارت و خستگی‌ناپذیری شهید راه خدمت «مالک رحمتی» هم سخن به میان آورد و ابراز امیدواری کرد که سخنانش در شورای فرهنگ عمومی استان منتشر شود و مردم استان با جسارت این جوان انقلابی بیش از پیش آشنا شوند.

 

آیت‌الله آل‌هاشم مردمی و انقلابی بود

 

استاد حوزه و دانشگاه تبریز بیان کرد: آیت‌الله آل‌هاشم به عنوان یک روحانی انقلابی، با اقشار مختلف مردم ارتباط تنگاتنگ داشت و امام جمعه‌ی همه اقشار مردم بود.

 

حجت‌الاسلام نظری افزود: همانطور که رهبری در حکم مسئولیت آیت‌الله آل‌هاشم «سلوک صمیمانه» و «وحدت کلمه همه مردم» را از ایشان خواستار شده بود، با کوچک و بزرگ نشست و برخاست داشت و در خدمت ذوب شده بود.

 

وی اضافه کرد: آیت‌الله آل‌هاشم ارتباط مستحکم با روحانیان استان و رابطه صمیمی با دانشگاهیان تبریز داشت و نبود ایشان از دیدگاه ما یک ضایعه بزرگ است.

 

وی ادامه داد: همدردی آیت‌الله آل‌هاشم با ضعیفان را می‌توان از تعداد مراجعه‌ها و نحوه برخورد ایشان متوجه شد؛ همانطور که مقام معظم رهبری در حکم مسئولیت ایشان به آن شهید بزرگوار یادآوری کرده بود.

 

حجت‌الاسلام نظری این سوال را مطرح کرد که «مگر آیت‌الله رییسی نمی‌توانست فرد دیگری را برای افتتاح سید قیزقلعه سی به آذربایجان‌شرقی بفرستد؟» و ادامه داد: در اسلام مسئولیت یعنی اینکه فرد باید خودش در صحنه باشد و بقیه را پشت سر خودش هدایت کند که شهید باکری و سردار دلها از مصادیق آن هستند.

 

وی با تاکید بر اینکه آیت‌الله رییسی به مانند سردار سلیمانی خستگی نمی‌شناخت، افزود: اگر فرهنگ خدمت‌رسانی رییسی زنده شود، شک نکنید که ایران مشکلات را یکی پس از دیگری پشت سر خواهد گذاشت

  • نویسنده : فرزاد غفاریان سالاری
  • منبع خبر : مراغه سلام