تعداد کتابخانه های عمومی جوابگوی مردم مراغه نیست
تعداد کتابخانه های عمومی جوابگوی مردم مراغه نیست
رییس کتابخانه های عمومی مراغه گفت :تعداد کتابخانه های عمومی در مراغه با توجه به نسبت جمعیت و وسعت شهر ،جوابگوی مردم نیست و کمک خیرین در این زمینه را می طلبد.

به گزارش پایگاه خبری مراغه سلام

پریسا اسدی صبح سه شنبه در مصاحبه با غفاریان سالاری مدیر مسئول نشریه باغ شهر مراغه و پایگاه خبری مراغه سلام گفت :هم اکنون در مراغه دو کتابخانه اوحدی و خواجه نصیر در داخل شهر و دو کتابخانه در شهر خداجو و روستای ورجوی با نزدیک به ۹۰هزار جلد کتاب فعالیت می کنند .

وی با اشاره به احداث کتابخانه مرکزی در شهرک سهند این شهر گفت :این کتابخانه در ۵سال آینده در ۳فاز احداث خواهد شد.
وی ادامه داد:با توجه به پتانسیل فرهنگی مراغه و نیاز مبرم به احداث کتابخانه های جدید ،در این راستا بزودی انجمن خیرین کتابخانه سازان در این شهرستان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
پریسا اسدی اضافه کرد :در کنار خیرین کتابخانه ساز ،تمامی شهروندان نیز می توانند با اهدای کتاب، کمک شایانی در توسعه فرهنگ کتابخوانی داشته باشند .

رییس کتابخانه های عمومی مراغه در ادامه به طرح کتابخوانی در روستا ها نیز اشاره و گفت :در این راستا در تعدادی از روستاهای شهرستان طرح یارمند کتابخانه و دهیار کتابدار در روستاها به اجرا در می آید .

پریسا اسدی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۸هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی شهرستان هستند ،گفت :تعداد عضویت در مقایسه جمعیتی قابل قبول نیست لذا انتظار است با همکاری خوب مردم و نهاد های فرهنگی این آمار افزایش یابد .

وی در پایان از تمدید ارسال آثار جشنواره رضوی تا آذرماه سال جاری خبر داد .

  • نویسنده : فرزاد غفاریان سالاری
  • منبع خبر : مراغه سلام