به بهانه روز خبر نگار
به بهانه روز خبر نگار

به بهانه ی روز خبرنگار آنانکه در کار قلم اند همیشه دغدغه دارند .خبرنگاران در زمره آن دسته هستند و آدم های بی خیال هیچگاه خبرنگار نخواهند شد.خبرنگاری یک هنر است و از آن علم تر، هنر اداره دغدغه‌ها .هنری بزرگ که مثل همه هنرهای جهان مشقت و صبوری می خواهد و میوه‌ ای می […]

به بهانه ی روز خبرنگار

آنانکه در کار قلم اند همیشه دغدغه دارند .خبرنگاران در زمره آن دسته هستند و آدم های بی خیال هیچگاه خبرنگار نخواهند شد.خبرنگاری یک هنر است و از آن علم تر، هنر اداره دغدغه‌ها .هنری بزرگ که مثل همه هنرهای جهان مشقت و صبوری می خواهد و میوه‌ ای می دهد که شیرینی پاسخ آن در خور به همه رنج ها است. خبرنگاری هرچند شغلی است به ظاهر لذت بخش اما یکی از ده شغل پرخطر دنیا و در باطن انبوهی از رنج ها و مشکلات طاقت فرسایی که به همراه دارد. خبرنگاری شغل دل رباییست اما چنان دل مشغولی و دل افسردگی به وجود می‌آورد که خانواده اش را فراموش می کند .

امانتداری و صداقت در نوشتار ونیز رعایت ملاحظات اجتماعی فرهنگی سیاسی اقتصادی از خصوصیات بارز کار خبرنگاری است .شغل خبرنگاری شغل انبیا و ماموریت انبیا خبرنگاری بوده است .خبرنگار نبض تپنده یک جامعه می باشد و زبان گویای مردم و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند. کار خبرنگاری وقت و زمان نمی شناسد و استرس کار نیز مزید بر علت است .در کنار آنها مشکلات خبرنگاری نیز زیاد است از عدم امنیت شغلی گرفته تا کم لطفی بعضی مدیران و …

سخن آخر

خبرنگاران شهید و جلیل القدر و والامقامی چون : شهید آوینی، شهید صارمی، شهید عمرانی، شهید نیلی، شهید قریب و شهید … که “رضوان‌من الله اکبر” روزیشان و “ادخلوها بسلام آمنین” منزلشان باد، حق و حقوق مادی و معنوی خود را از دلبر شیدا و دلربای هستی دریافت کردند و اینک در جوار رحمت حق آرمیده‌اند و اعمال و گفتار ما را با دقت تمام زیر نظر دارند که دعا می‌کنیم شرمنده آنان نشویم و موجبات رضایت خاطرشان را رقم بزنیم ان‌شاءالله.

 

در پایان روز خبرنگار را خدمت دوستان و همکاران رسانه ای تبریک عرض نموده و از بزرگوارانی که به هر طریقی با پیام‌های خودشان اینجانب را مورد لطف و محبت خود قرار دادند تشکر و قدردانی دارم .

 

فرزاد غفاریان سالاری

مدیر مسئول پایگاه خبری مراغه سلام

  • نویسنده : فرزاد غفاریان سالاری
  • منبع خبر : مراغه سلام