آقای نماینده ، رسانه گریزی یکی از آفت مدیریتی در مراغه است
آقای نماینده ، رسانه گریزی یکی از آفت مدیریتی در مراغه است
آقای نماینده رسانه گریزی یکی از افت مدیریتی در مراغه است

با آغاز کار فعالیت نمایندگان جدید در مجلس جدید و آرزوی موفقیت برای برادر ارجمند جناب آقای دکتر سید فرید موسوی که مطمئنا انتظار خواهد بود که در ۴سال آینده با پیگیری های آن نماینده محترم و هماهنگی و وحدت و همدلی بین مسئولین ،رسانه ها و مردم شاهد شکوفایی و رشد و توسعه و آبادانی مراغه باشیم .

آقای دکتر موسوی

نقش و جایگاه کنونی رسانه‌ها در عصر حاضر تا جایی قابل اعتنا و ارزشمند است که عده‌ای از کارشناسان آن را به عنوان ابزاری قدرتمند توسعه همه جانبه مقولات فرهنگی، مذهبی، علمی، سیاسی ،هنری و غیره قلمداد کرده اند.

رسانه ها به نوعی مطالبه گران جامعه از مدیران و از سویی دیگر انتقال دهندگان رویدادها و اخبار روز در سطح جامعه هستند، بر این اساس این ویژگی ها جایگاه رسانه را در هر جامعه ای تثبیت کرده است.

بدون تعارف باید گفت بخشی از مشکلات و کاهش اعتماد‌ مردمی ،نتیجه غرابت و دوری مدیران و مسئولان با رسانه ها است، تا زمانی ارتباط مدیران با رسانه ها کمرنگ باشد بی شک جامعه به آن جایگاهی که بایسته است هرگز نخواهد رسید.

جناب آقای دکتر سید فرید موسوی نماینده محترم مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی

رسانه گریزی مدیران یک آفت در جامعه محسوب می شود و باید توجه نمود برقراری تعامل دوسویه مدیر با رسانه ها، سبب هم افزایی بین سازمان مربوطه و رسانه ها می شود و امروزه به خاطر توسعه شبکه های اجتماعی تعامل مسئولان با رسانه ها ضروری است.

در این راستا از حدود سه سال قبل تا اوایل سال جاری رسانه گریزی در این شهرستان کامل نمایان بود و حتی اصحاب محترم رسانه از مهم ترین جلسه شهرستان از جمله جلسه شورای اداری محروم بودند و یا بطور گزینشی دعوت بعمل می آوردند .

انتظار بود که این موضوع در دومین شهرستان استان ریشه کنی شود ولی هم اکنون در چند ماهه اخیر مجددا سایه رسانه گریزی در این شهرستان هنوز وجود دارد و از رسانه ها برای جلسات و مراسمات مهم دعوت بعمل نیامده و یا بطور گزینشی انجام می گیرد و برخی مدیران و مسئولان ،خبرنگار و رسانه را رقیب و گاهی اوقات دشمن خود می بینند و تنها راه فرار از تشریح علمکرد و پاسخگویی را ایجاد تک قطبی رسانه ای می دانند و از طرفی تصویر را بهترین راه تبلیغات می دانند و از طرفی تاب هیچ انتقادی را ندارند.

حال با روی کار آمدن مجلس جدید و با توجه به اینکه جنابعالی مدیر علمی و یکی از نمایندگانی که علاقه مند به همکاری با اصحاب رسانه هستید ،انتظار است پیگیر این موضوع بوده که مبادا اصحاب پرتلاش رسانه که رابط بین مردم و مسئولین هستند بجای دغدغه توسعه و آبادانی ،دغدغه رسانه گریزی را داشته باشند و برخی مدیرانی که در عصر ارتباطات،گرفتار «خبرنگار هراسی» هستند باید از پوسته مدیریت سنتی و مدار بسته خود خارج شده و به بهانه های واهی از اهالی رسانه و بیان عملکرد خود رویگردان نباشند و این نکته را نیز مورد توجه قرار گیرند که اسامی اصحاب رسانه مجوز دار در سایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه قابل مشاهده است .

با آرزوی موفقیت برای شما برادر محترم

 

فرزاد غفاریان سالاری

صاحب امتیاز نشریه باغ شهر مراغه و پایگاه خبری مراغه سلام و کانون رسانه مصباح

  • نویسنده : فرزاد غفاریان سالاری
  • منبع خبر : مراغه سلام