آغاز احداث ساختمان جدید انتقال خون شهرستان مراغه
آغاز احداث ساختمان جدید انتقال خون شهرستان مراغه
ساختمان جدید پایگاه انتقال خون شهرستان مراغه طی مراسمی با حضور مدیرکل و معاون و رئیس حراست انتقال خون استان آذربایجان شرقی و مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ زنی شد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری مراغه سلام به نقل از روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان آذربایجان شرقی، آئین کلنگ زنی و احداث ساختمان جدید پایگاه انتقال خون شهرستان مراغه با حضور دکتر مهدی رسولی مدیرکل انتقال خون و مهندس حُسنی مدیرعامل شرکت کاوه سودا و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

 

دکتر مهدی رسولی در حاشیه این مراسم اظهار داشت: طی بازدید های مکرر از پایگاه ثابت اهدای خون شهرستان مراغه مشاهده شد متاسفانه فضای فیزیکی در شأن مردم این شهرستان نیست و با تلاش ها و رایزنی های صورت گرفته؛ خیّر نیکوکار ابراهیم عسگریان آمادگی خود را برای این امر خداپسندانه اعلام کرد.

 

دکتر مهدی رسولی افزود: ساختمان جدید انتقال خون شهرستان مراغه در زمینی ، با زیر بنای ۱۰۶۰ متر مربع در ۳ طبقه با اعتباری بالغ بر ۲۵۰  میلیارد ریال توسط ابراهیم عسگریان خیّر و مالک کارخانه کاوه سودا (موسسه خیریه نیکان کاوه سودا)، در مدت ۳ سال ساخته می شود.

 

مدیرکل انتقال خون استان آذربایحانشرقی با اشاره به تلاش این اداره کل برای حرکت به سمت اهدای خون مستمر،بیان کرد: بر اساس آمار ، کسانی که اهدای خون مستمر دارند ، برای سلامتی خود ارزش بیشتری قائل هستند. همچنین ما سالی ۳ یا ۴ بار از اهدا کنندگان مستمر ، خون دریافت می کنیم و  آزمایش های معمول انتقال خون نشان می دهد آلودگی خونی در این افراد نسبت به میانگین جامعه کمتر است

  • نویسنده : فرزاد غفاریان سالاری
  • منبع خبر : مراغه سلام