نام گذاری پنجم تیرماه بنام روز اهدای کتاب
نام گذاری پنجم تیرماه بنام روز اهدای کتاب
جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر مراغه با موضوع نام گذاری پنجم تیرماه سالروز ولادت ابن فوطی دانشمند و کتابخانه دار کتابخانه رصدخانه مراغه بنام روز اهدای کتاب برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری مراغه سلام

 

▫️رضا عسکری رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر مراغه در این جلسه گفت: فرهنگ و مسائل مربوط به آن اساس و بنیان هر جامعه ای است و پیشرفت جوامع ارتباط تنگاتنگی با فرهنگ آن دارد. مسئله فرهنگ به اندازه ای مهم هست که مقام معظم رهبری بارها بر تلاش روز افزون در این زمینه تاکید کردند. متاسفانه در این مورد تا به امروز در تراز نظام و انقلاب کار مهمی انجام نشده است.

 

▫️وی افزود: شهر مراغه در گذشته از فرهنگ و تمدن درخشانی برخوردار بوده و بایستی در زمان حال نیز این اهمیت خود را حفظ کند.

 

▫️عسکری ادامه داد : دانشمندانی همچون خواجه نصیرالدین طوسی و ابن فوطی از طلایه داران این فرهنگ و تمدن درخشان بودند که برای تجلیل و گرامیداشت این طلایه داران بایستی حرکت های فرهنگی متفاوتی انجام داد.

 

▫️معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار مراغه نیز در این جلسه گفت: معرفی و بازشناسی هویت و تاریخ این کهن شهر نیازمند تلاشی همگانی است.

 

▫️اسکندری ادامه داد: باید گذشته پرشکوه کهن شهر مراغه از طریق حرکت های فرهنگی و هنری برای افکار عمومی تبیین شود.

 

▫️وی اضافه کرد: همچنین باید داشته ها و ظرفیت های فرهنگی و تاریخی از جمله شخصیت های بزرگ علمی و شعرای بزرگ قرون گذشته و عصر حاضر ارج نهاده شود که ابن فوطی به عنوان کتابخانه دار رصدخانه تاریخی مراغه یکی از آنان است.

 

▫️گفتنی است در پایان جلسه مقرر شد که هر سال در پنجم تیرماه به مناسبت ولادت ابن فوطی مراسمی برای گرامیداشت کتاب و کتابخوانی و با محوریت اهدای کتاب برگزار شود و ۲۲ دی هر سال همزمان با وفات این دانشمند بزرگ همایشی برای بزرگداشت ایشان برگزار گردد.

  • نویسنده : فرزاد غفاریان سالاری
  • منبع خبر : مراغه سلام