موافقت با اعطای مرخصی به ۳۴۶زندانی
موافقت با اعطای مرخصی به ۳۴۶زندانی
رییس زندان مراغه گفت: مقامات قضایی شهرستان به مناسبت هفته قوه قضاییه و عید غدیر خم از این ندامتگاه بازدید کرده و با اعطای مرخصی به ۳۴۶ زندانی موافقت کردند. 

به گزارش پایگاه خبری مراغه سلام به نقل از ایرنا  «غلامرضا سلطانی» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: رئیس دادگستری، دادستان و قضات دادگستری و دادسرای مراغه در این بازدید به مشکلات بیش از ۱۵۰ زندانی دیگر هم رسیدگی کردند.

 

به گفته وی همچنین به پنج زندانی دیگر نیز مرخصی پایان حبس اعطا شد تا آنان ایام عید غدیر خم را در کنار خانواده خود سپری کنند.

 

 

رئیس زندان مراغه اضافه کرد: با اعطای مرخصی به زندانیان در جهت تحکیم خانواده آنان موافقت می‌شود و در صورت انجام جرم جدید یا هرگونه تخلف انضباطی دیگر در طول مرخصی، محرومیت از مرخصی طبق آیین‌نامه و به مدت مشخص برای آنان اعمال می‌شود.

 

«سلطانی» اظهار کرد: طی هفته آخر خردادماه نیز جلسه شورای طبقه‌بندی این زندان برگزار، و با بهره‌مندی ۵۳ زندانی از امتیاز نظارت الکترونیکی یا پابند الکترونیک موافقت شد.

 

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای تحقق اولویت سوم ابلاغی از سوی رئیس سازمان زندان‌ها انجام شد، ادامه داد: بهره‌مندی از امتیاز نظارت الکترونیک باعث کاهش معضلات اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی زندانیان می‌شود و تلاشی برای تحکیم بنیان خانواده‌هاست.

 

رییس زندان مراغه این را هم بیان کرد: آن دسته از زندانیانی که امکان اخذ مرخصی تشویقی دارند هم به شرط یادگیری قرآن کریم از این مشوق معنوی برخوردار می‌شوند.

  • نویسنده : فرزاد غفاریان سالاری
  • منبع خبر : مراغه سلام