مسئولین اجرایی له یا علیه نامزد های انتخاباتی فعالیت نکنند
مسئولین اجرایی له یا علیه نامزد های انتخاباتی فعالیت نکنند
رئیس ستاد انتخابات استان گفت: و در صورت وجود مستندات خرید و فروش رای و بررسی های قانونی، آرای حوزه انتخابیه ابطال می شود و همانطور که مستحضر هستید این قانون در دوره های قبل اجرا شده است.

 

به گزارش پایگاه خبری مراغه سلام

 

تراب محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران 

در خصوص انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: شناسنامه افراد در این دوره از انتخابات مهر نخواهد خورد و همراه داشتن یک مدرک که کد ملی را مشخص کند برای شرکت در انتخابات کافی است.

رئیس ستاد انتخابات استان ادامه داد: ۴۴۶ داوطلب در استان آذربایجان‌شرقی تائید صلاحیت شده و به احتمال زیاد با بررسی موارد دیگر در هیات های نظارت شورای نگهبان تعداد افراد تائید صلاحیت شده در سطح استان بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه قانون شفافیت انتخابات در این دوره اجرا می شود، افزود: ریز کل مخارج تبلیغاتی افراد اعم از بنر، هزینه غذا و… به شکل قانونی بررسی می شود. حدود و سقف مخارج در خرداد ماه بعد از بررسی های کارشناسی به کاندیداهای هر حوزه اعلام شده است. اجرای این قانون شاید امروز بصورت کلی تضمین نشود اما در راستای عمل به شفافیت انتخاباتی اقدام خوبی بوجود آمده است.

مسئول امور هماهنگی و تمشیت استانداری آذربایجان شرقی گفت: کاندیدایی که ۴ الی ۵ هزار میلیارد تومان برای تبلیغات انتخابات هزینه می کند باید از حقوق دریافتی ماهانه خود از مجلس شورای اسلامی مطلع شود.

وی همچنین گفت: در راستای تامین امنیت حوزه های انتخابیه تمهیدات در نظر گرفته شده و در صورت وجود مستندات خرید و فروش رای و بررسی های قانونی، آرای حوزه انتخابیه ابطال می شود و همانطور که مستحضر هستید این قانون در دوره های قبل اجرا شده است.

محمدی خاطر نشان کرد: تبلیغات زود هنگام از سوی ستاد بازرسی و پیشگیری از جرائم انتخاباتی دادگستری بررسی می شود و تذکرات لازم صورت می گیرد و رسانه ها نیز در این خصوص توجه داشته باشند.

 

وی در خصوص لیست های انتخاباتی نیز گفت: در دوره های قبل اشخاص لیست هایی تشکیل می دادند در این دوره لیست ها حذف شده و صرفا احزاب دارای مجوز می توانند لیست بدهند و هرکس خودسرانه لیستی ارائه دهد بمدت دو دوره از شرکت در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی حذف می شود.

محمدی تاکید کرد: بعنوان مسئول ستاد انتخابات استان به اصحاب رسانه تعهد می دهم هر مسئول اجرایی که بر له یا علیه کاندیداهای مجلس شورای اسلامی فعالیت کند بصورت جدی برخورد می شود چراکه صیانت از آرا بعنوان حق الناس است و به این موضوع تعهد داریم.

رئیس ستاد انتخابات استان تصریح کرد: هیات های اجرایی انتخابات بصورت مستقل فعالیت می کنند و هیچ شخصی نمی تواند در روند فعالیت این هیات های اجرایی دخالت کند

  • نویسنده : فرزاد غفاریان سالاری
  • منبع خبر : مراغه سلام