ضرورت بهره گیری از ظرفیت رسانه ها در مراغه
ضرورت بهره گیری از ظرفیت رسانه ها در مراغه
بهره گیری از ظرفیت رسانه ها در مراغه ضروری است.

 

رسانه‌ها سازمان‌هایی پیچیده و نهادهای مهم اجتماعی هستند که با مخاطب سازمان‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، حوادث و اتفاق‌های جامعه بطور وسیع و گسترده در تعامل هستند.

در جهان امروز وسایل ارتباط جمعی، روزنامه، رادیو، تلویزیون ، سینما و پایگاه های خبری با انتقال اطلاعات و معلومات جدید و مبادله افکار و عقاید عمومی، در راه پیشرفت فرهنگ و تمدن بشری نقش بزرگی را بر عهده گرفته اند به طوری که بسیاری از دانشمندان، عصر کنونی را «عصر ارتباطات» نامیده اند.

 

جایگاه و اهمیت رسانه ها در سطح مدیریت نیز آن طور بالاست که در عصر حاضر مدیرانی هوشمند ،تیزبین و کارآمد هستند که از ظرفیت رسانه ها به طور عالی بهره می برند چون که رسانه ها را پل ارتباطی میان خود و مردم می دانند .

در مراغه دومین شهرستان استان آذربایجان شرقی متاسفانه نزدیک به دو سال است که رسانه گریزی مدیران بخصوص در فرمانداری این شهرستان به اوج خود رسیده بود و حتی اصحاب دلسوز و پر تلاش رسانه ها را از مهمترین جلسات شهرستان از جمله شورای اداری محروم کرده بودند.این فوبیای رسانه حتی در برخی مدیران میانی و مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان کاملا الگو و نمایان شده بود و بطوریکه اعتراض های خبرنگاران به چنین وضعی با بی تفاوتی برخی مسئولین ارشد شهرستانی و استانی مواجه بود .

 

حال با تغییر استاندار آذربایجان شرقی و حضور مالک رحمتی بعنوان استاندار جوان که در اوایل حضور در استان محبوبیت خوبی بدست آورده و حتی در این مدت اندک چندین بار نشست های خوبی با اصحاب رسانه داشته است بطوریکه که در آخرین جلسه مطبوعاتی و رسانه ای خود به مدیران استانی تذکر داد که نشست های فصلی و مداوم با رسانه ها داشته باشند و یکی از معیار های ارزیابی مدیران را ارتباط خوب و موثر با رسانه ها عنوان کرد .

 

 پس از انتخاب دکتر مرتضی مینویی بعنوان معاون استاندار و فرماندار جدید مراغه که قبلاً در پست معاونت فرمانداری این شهرستان ارتباط خوبی با اصحاب رسانه داشتند ، حال انتظار است که در این پست جدید کماکان آن ارتباط خوب با رسانه ها را قوت بخشیده و علاوه بر استفاده از ظرفیت رسانه ها ،به سایر دستگاه های اجرایی این شهرستان نیز دستورات لازم مبنی بر تقویت نقد پذیری ،ارتباط رسانه ای و پاسخگو بودن را صادرکنند .

مطمئنا رسانه ها نیز قدردان مدیران کارآمد ،نقدپذیر و دلسوز خواهند بود.

 

فرزاد غفاریان سالاری 

صاحب امتیاز و مدیر مسئول نشریه باغ شهر مراغه و پایگاه خبری مراغه سلام

  • نویسنده : فرزاد غفاریان سالاری
  • منبع خبر : مراغه سلام