شهید رحمتی در مدتی کوتاه، خیر و برکت برای استان به ارمغان آورد
شهید رحمتی در مدتی کوتاه، خیر و برکت برای استان به ارمغان آورد
نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: شهید «رحمتی» گزینه شخص رییس‌جمهور برای استانداری آذربایجان‌شرقی بود و این جوان انقلابی در مدتی کوتاه، خیر و برکت برای استان به ارمغان آورد.

 

 آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان افزود: شهید «رحمتی» در مسایل اقتصادی صاحب‌نظر، و جوانی ولایتمدار و متدین بود که خدمت به محرومان را وظیفه خود می دانست.

گفته وی شهید «رحمتی» و همسرش قرار بود سال گذشته به مکه مشرف شوند که به دلایلی به امسال موکول شد و امسال هم وزیر کشور با تشرف ایشان به دلیل مشغله کاری چندان موافق نبود.

 

امام جمعه مراغه با تاکید بر اینکه شهید «رحمتی» لایق شهادت بود، تصریح کرد: آیت‌الله رییسی، آیت‌الله آل‌هاشم، امیر عبداللهیان و رحمتی را کم و بیش می‌شناسیم و در مورد فضایل اخلاقی آنان سخن می‌گوییم وگرنه بقیه شهدای راه خدمت نیز افرادی بزرگوار و شایسته بودند.

 

وی با بیان اینکه شهید «رحمتی» هم به مانند سیدالشهدای خدمت به محرومان توجه خاص داشت، اضافه کرد: رییسی از یک خانواده طبقه پایین به ریاست جمهوری رسید و شهید رحمتی نیز از یک خانواده با تقوا اما از نظر امکانات مالی ضعیف به استانداری رسیده بود.

 

به گفته وی شهید رحمتی دل در گرو امام رضا(ع) داشت و به مانند آیت‌الله رییسی خادم الرضا(ع) بود؛ بر همین اساس برخی از کارکنان آستان قدس و خانواده ایشان با خاکسپاری این شهید در مشهد موافق بودند اما پدر و مادرش خواستند تا در زادگاهش آرام بگیرد.

 

وی همچنین به حضور حماسی مردم آذربایجان در آیین تشییع و تدفین آیت‌الله آل‌هاشم و «مالک رحمتی» اشاره و بیان کرد: مردم تبریز و مراغه با حضور حماسی خودشان در آیین‌های بدرقه و تشییع، قدرشناسی خودشان را نشان دادند.

 

دختر شهید رحمتی به پدر شهیدش افتخار می‌کند

امام جمعه مراغه گفت: امروز در دیدار با خانواده شهید «رحمتی» به دخترش توصیه کردم که ناراحت نباشد و به داشتن پدر شهیدش افتخار کند و پاسخ داد که ناراحت نیستم زیرا «پدرم در مسیر خدمت به مردم شهید شد».

 

آیت‌الله پورمحمدی ابراز امیدواری کرد که خون شهدای خدمت به مانند خون شهید مطهری و دیگر شهدای انقلاب منشا خیر و برکت برای نظام اسلامی باشد.

 

وی تصریح کرد: به جز تشییع سردار دلها، تشییع جنازه‌ای به این عظمت در کشورمان مشاهده نشده بود و در مراغه نیز مردم به طور بی‌سابقه در آیین تشییع و تدفین حاضر شدند.

 

وی افزود: این حضور موجب تقویت نظام می‌شود و نشان داد که مردم قدر مسئولان دلسوز خودشان را می‌دانند و به روحانیت علاقه دارند

  • نویسنده : فرزاد غفاریان سالاری
  • منبع خبر : مراغه سلام