زمینه ازدواج آسان را فراهم کنیم
زمینه ازدواج آسان را فراهم کنیم
امام جمعه موقت مراغه گسترش ازدواج آسان در جامعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: ازدواج آسان با شعار محقق نمی‌شود و هریک از ما باید در این زمینه خودمان را موظف بدانیم و به عقل، دینداری و عفت بیاندیشیم نه فقط به مسایل مالی.

 

به گزارش پایگاه خبری مراغه سلام به نقل از  ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی راد در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان افزود: عروسی‌ها باید به تناسب شرایط مالی طرفین برگزار شود و جایز نیست تا برای چند ساعت میهمانی، هزینه‌های هنگفت صرف شود.

 

وی در خصوص اهمیت ازدواج هم بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) ازدواج را به بنایی تشبیه می‌کند که هیچ بنای دیگری به اندازه آن در نزد خداوند محبوب نیست و همین حدیث اهمیت ازدواج را به خوبی مشخص می‌کند.

 

وی ازدواج را ضامن تداوم نسل دانست و تصریح کرد: خودداری از ازدواج، تفکر غلطی در زندگی اجتماعی به شمار می‌رود زیرا ازدواج یک ضرورت فطری بوده و پویایی جامعه منوط به وصلت جوانان است.

 

وی ازدواج را موجب آرامش جوان عنوان کرد و ادامه داد: علامه طباطبایی هم فرموده بودند که زن و شوهر به سان اتصال ۲ آجری هستند که با هم بنای خانواده را تشکیل می‌دهند و نبود هریک موجب سستی دیگری می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌راد به آیه ۲۱ سوره روم با مضمون «وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْکُنُوا إِلَیْهَا» هم اشاره و بیان کرد: یکی از نشانه‌های خداوند برای ما آفرینش جفتی از جنس خودمان است تا در کنار او آرامش بیابیم و با هم انس بگیریم.

 

وی اضافه کرد: علامه جوادی آملی در تفسیر این آیه فرموده بودند که خداوند مسکن را بر عهده مرد و سکونت را بر دوش زن نهاد تا آرامش در خانواده نهادینه شود.

 

وی با بیان اینکه ازدواج انسان را مسئولیت‌پذیر می‌کند، اظهار کرد: نظم در زندگی خروجی ازدواج به شمار می‌رود و یکی از راه‌حل‌های رفع سر به هوا بودن برخی از جوانان ازدواج است.

 

بدرقه میلیونی شهدای خدمت به انقلاب روح تازه دمید

 

امام جمعه موقت مراغه همچنین از ملت ایران بابت بدرقه میلیونی شهدای خدمت قدردانی کرد و افزود: تاثیر معنوی این آیین‌ها در تبریز، قم، مشهد و مراغه بسیار قابل توجه است و در سطح ملی به انقلاب اسلامی روح تازه دمید.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌راد از ملت ایران خواست تا در انتخابات پیش‌رو نیز حماسه‌ای دیگر خلق کنند و ادامه داد: حضور میلیونی ملت ایران در آیین بدرقه شهدای خدمت زمینه‌ساز مشارکت حداکثری در این انتخابات است.

 

دفاع نامشروع آمریکا از اسراییل ادامه دارد

امام جمعه موقت مراغه اسراییل را فرزند نامشروع آمریکا و انگلیس دانست و افزود: آمریکا تاکنون سه‌بار قطعنامه آتش‌بس سازمان ملل را وتو کرده است و اکنون کودکان و زنان بی‌دفاع غزه در حقیقت توسط آمریکایی‌ها به خاک و خون کشیده می‌شوند.

 

به گزارش خبرنگار ما شرکت‌کنندگان در نماز جمعه مراغه همچنین ضمن اعلام انزجار از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه، شعارهای ضداستکباری سر دادند و از مردم بی‌دفاع غزه حمایت کردند.

  • منبع خبر : ایرنا