توسعه شهر، هدف اصلی برگزاری رویداد روز  مراغه باشد
توسعه شهر، هدف اصلی برگزاری رویداد روز  مراغه باشد
✍ ️معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: توسعه شهر، هدف اصلی برگزاری رویداد روز مراغه باشد و همه در این راستا تلاش کنند و پای کار باشند.

به گزارش پایگاه خبری مراغه سلام

 مرتضی مینویی در جلسه هماهنگی برگزاری رویداد روز مراغه که به میزبانی شهرداری مراغه و در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد، افزود:  در این راستا، برای توسعه مراغه باید ظرفیت‌های این شهر را در اذهان و افکار عمومی در سطوح ملی و بین المللی به تصویر کشیده شود. 

 

وی با تاکید بر لزوم بررسی و نقد تخصصی اساسنامه روز مراغه توسط نخبگان شهرستان ادامه داد: برای این منظور و در قالب خرد جمعی تصمیم گیری های شورایی برای برگزاری هرچه مناسب تر رویداد روز مراغه باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. 

 

وی اضافه کرد: همچنین کمیته های اجرایی رویداد روز مراغه برای سراسر سال نیز برنامه‌های مناسبی برای بزرگداشت و شناساندن جایگاه مراغه تدوین کنند. 

 

وی با اشاره به جایگاه مهم شورای شهر و شهرداری در مدیریت شهری گفت: با توجه به اهمیت این نهادها، اجازه دخالت  هیچ جناح یا شخصی را در امورات شهرداری و شورای نخواهیم داد چرا که آن‌ها برخواسته از رای مردم هستند. 

 

وی افزود: تعریف زمان بندی، تدوین طرح‌ها و برنامه‌های عمرانی و فرهنگی در شان شهر مراغه، از وظایف شهرداری و شورای اسلامی شهر بوده و ما نیز در کنار آنها خواهیم بود. 

 

وی اضافه کرد: در راستای پیشرفت و توسعه مراغه با همدلی تمامی نهادها و دستگاه ها تلاش خواهد شد تا بار دیگر کام شهروندان شیرین شود. 

 

👈 رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این جلسه اظهار داشت: روز مراغه متعلق به شخص، نهاد و اداره خاصی نیست و این روز برای آحاد مردم مراغه است. 

 

دکتر رضا عسکری تاکید کرد: روز مراغه مختص شخص خاصی نیست و هر کس انتقاد، پیشنهاد و موردی دارد، می‌توانند به دبیرخانه روز مراغه اعلام کند. 

وی تاکید کرد: از تمامی عقاید، سلایق با اعتقادات مختلف دعوت می‌شود که برای نام مراغه پای کار آیند. 

👈 مهندس بهمن محمودی دیگر عضو شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این جلسه گفت: هر رویداد و پدیده‌ای مستلزم تولید فکر است. 

وی عنوان کرد: شورای فرهنگ عمومی ضروری است بزودی تشکیل و اساسنام روز مراغه مصوب شود. 

وی ادامه داد: اگر برنامه‌ای قرار است برای روز مراغه برگزار شود نیاز به اساسنامه دارد تا در جهت توسعه مراغه بهره‌برداری‌های مناسبی انجام شود. 

در این نشست هر یک اعضای حاضر در جلسه نیز به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

  • نویسنده : فرزاد غفاریان سالاری
  • منبع خبر : مراغه سلام