تنوع زیستی کوه سهند در خطر است
تنوع زیستی کوه سهند در خطر است
رییس اداره محیط زیست شهرستان مراغه گفت :جاذبه طبیعی و تنوع زیستی کوه سهند با توجه به گسترش و توسعه باغات در آن مناطق در خطر است .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری مراغه سلام

غلامرضا زارع ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت :در دامنه سهند ومنطقه حفاظت شده صوفی چای در ۱۳هزار هکتار جز ویژگی های خاص این شهرستان است که حفاظت از این مناطق با توجه به جاذبه های گیاهی و جانوری نیازمند عزم جدی است .

وی اضافه کرد: توسعه باغات در دامنه کوه سهند موجب افت آب های زیر زمینی و بعضی مشکلات زیست محیطی شده است .

وی افزود :انتظار است با همکاری مردم و مسئولین از توسعه باغات در دامنه سهند با توجه به ظرفیت گردشگری و طبیعی آن منطقه جلوگیری بعمل آید .

وی در ادامه به ظرفیت تنوع زیستی مراغه اشاره و افزود :یکی از این موارد، منطقه فسیلی است که یک اثر ملی طبیعی است که نگاه ویژه مسئولین را می طلبد .

زارع برگزاری همایش دیرینه شناسی مراغه در سال گذشته را فرصت خوبی برای شناساندن تنوع زیستی این شهرستان عنوان کرد و گفت :منطقه فسیلی مراغه و معرفی آن در سطح شهرستانی ،استانی و کشوری با توجه به اهمیت آن در جذب گردشگر ضروری به نظر می رسد.

وی اضافه کرد :در عید نوروز امسال بیش از ۷هزار نفر گردشگر از این مجموعه دیدن کردند که بازخورد خوبی داشت.

وی به برنامه های اداره محیط زیست در سال جاری اشاره و افزود :در طی این سال منطقه فسیلی آهق شناسایی و از اول مرداد ماه عملیات حفاری آغاز و تا مهرماه ادامه خواهد داشت .

  • نویسنده : فرزاد غفاریان سالاری
  • منبع خبر : مراغه سلام