تشییع و تدفین مردمی و باشکوه شهید گمنام در مراغه
تشییع و تدفین مردمی و باشکوه شهید گمنام در مراغه
شهیدی گمنام البته در بین خاکیان، امروز با حضور پرشور اقشار مختلف مردم در مراغه تشییع، و در دانشگاه دولتی این شهرستان به خاک سپرده شد تا شاید برای حاضران در این آیین، فرصتی برای شفاعت آسمانیان در جهان آخرت باشد.

 

به گزارش پایگاه خبری مراغه سلام به نقل از ایرنا 

این آیین روز چهارشنبه و همزمان با وفات ام‌البنین (س) که روز تکریم مادران و همسران شهدا نام دارد، از مسجد شهدا تا میدان مصلی مراغه برگزار شد و مردمی بودن را می‌توان شاخص اصلی آن به شمار آورد.

برخی از مادران شهدا با چشمانی اشک‌آلود در صفوف به هم پیوسته شرکت‌کنندگان در این آیین تشییع حضور یافتند و گویا آمده بودند تا برای این آشنای غریب مادری کنند.

 

پدران و دیگر اعضای خانواده شهدا نیز بقیه اقشار مردم را در این آیین همراهی کردند و دهه نودی‌ها هم به مانند آیین استقبال، حضور پرشور و شعوری در این آیین داشتند.

 

نیروهای مسلح مستقر در مراغه با لباس رزم به تشییع این رزمنده دوران دفاع مقدس آمدند تا تداوم راه شهدا را نوید دهند و سربازی وفادار برای ولایت باشند و علی (ع) بار دیگر تنها نماند.

 

دانش‌آموزان، بازاریان و کارمندان هم از بقیه اقشار مردمی عقب نماندند و پشت سر روحانیت حاضر در این آیین تشییع، به شهیدی گمنام ادای احترام کردند که در ۱۸ سالگی تمام وجودش را برای امنیت و آسایش هموطنانش فدا کرده است.

هیئت‌های عزاداری شهرستان نیز به پیش‌قراولی برای جمع حاضران تبدیل شدند و اصحاب رسانه نیز لحظه به لحظه این آیین را مستندسازی کردند تا جهانیان بدانند که راه شهدا ادامه دارد.

 

 

شهید گمنام ۱۸ ساله‌ای امروز، ششم دیماه ۱۴۰۲ در محوطه دانشگاه مراغه به خاک سپرده شد تا کلاس درسی باشد برای آنان که می‌خواهند واحدهای ایثار و شهادت را با موفقیت پاس کنند.

  • منبع خبر : ایرنا