برگزاری همایش عاشورائیان در مراغه
برگزاری همایش عاشورائیان در مراغه
در آستانه ماه محرم ،همایش عاشورائیان به همت سازمان تبلیغات اسلامی مراغه برگزار شد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری مراغه سلام 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی مراغه صبح دوشنبه در همایش عاشورائیان که با حضور تعدادی از مسئولین این شهرستان و با شرکت روسا و‌ مادحین هیئت های حسینی برگزار شد ،گفت:این همایش با هدف بررسی برنامه های عزاداری هیئت های حسینی به اجرا در آمد .

 

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری افزود :زمان برنامه های عزاداری ،توزیع نذری و مسایل نظم و انظباط از جمله مواردی مورد بررسی در این همایش بود .

وی با بیان اینکه عزاداری امام حسین علیه السلام بزرگترین فرصت و ظرفیت برای تبلیغ دین است افزود: روسای هیئت‌های حسینی وظیفه سنگینی در ترویج فرهنگ عاشورایی دارند.

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه نیز در این مراسم گفت: این مجموعه در ایام ماه محرم آمادگی کامل جهت خدمت رسانی در تمامی حوزه‌ها را دارد.

سرهنگ توحید فارسی افزود: برقراری نظم و امنیت در برنامه های عزاداری‌های ماه محرم مستلزم همکاری شهروندان و هیئت‌های حسینی با نهادهای انتظامی است.

 

دادستان مراغه نیز در این همایش گفت: هدف از برنامه‌های عزاداری ماه محرم، زنده نگه داشتن مکتب عاشورایی است.

محمود نعمتی افزود: هیئت‌های حسینی در موقع عزاداری حتماً به زمان اجرای برنامه‌ها توجه نمایند.

 

فرمانده سپاه ناحیه مراغه نیز در این همایش گفت: با توجه به اهمیت چنین همایش‌هایی،حضور مسئولین مربوطه مورد انتظار است.

سرهنگ پاسدار حیدری با بیان اینکه فلسفه عزاداری در هیئت‌های حسینی، زنده نگه داشتن قیام عاشورا است افزود: هیئت‌های حسینی باید خروجی معنوی داشته باشند.

وی با بیان اینکه ۱۴۰۰ شهید مراغه تربیت شده هیئت‌های حسینی هستند ، اظهار کرد: علاوه بر برنامه‌های عزاداری باید اهداف قیام امام حسین علیه السلام به نسل‌های جدید بیان شود .

  • نویسنده : فرزاد غفاریان سالاری
  • منبع خبر : مراغه سلام